Se opp på høst- og vinterhimmelen 2013

Utdannet astronom ved UiO. Bosatt i Oslo, opprinnelig fra Hamarøy i Nordland. Utgir den astronomiske håndboka «Himmelkalenderen».

3 svar

1. Dan sier:

Hvorfor er det ingen som har tatt flere bilder av kometen ISON? Den har allerede passert Mars, og det er ikke bare usa som har sonder som kan ta bilder det. Flere land bland annet India har «mars-program», men vi ser jo ingen bilder av ISON. Det er så veldig lite informasjon, og mange begynner å lure på om det er noe som blir skjult. Siden det er så lite informasjon. Nå har jo hele NASA websiden blitt lagt ned pga #government shutdown». Noen sier ISON kommer til å brenne opp ved solen før den passerer ut igjenn forbi oss. Kan den fragmentere, og kan jordens bane komme inn i støvskyene som ISON etterlater seg? Det vi reagerer mest på er den lille informasjonen

2. JEO sier:

@Dan:
    Ingen grunn til å frykte konspirasjoner. Nå er ISON enklere å fotografere, noe amatørastronomer verden over gjør, se f.eks. spaceweathergallery.com.

1. 1. oktober 2013